Kortárs magyar irodalmi revü

Mit bírtok ki

Mit bírtok ki

Ferdinandy György: Vadak útja

2016. március 14. - Huszthy Ádám

Könnycsepp a Hadak Útján

Fél évszázada, május tizenhetedikén, szerdán délután tizenhét harminckor, amikor jó szoká­som szerint éppen felfigyeltem a rádió hírolvasó bemondójának különös megindultságot tükröző hangjára, s felhangosítottam a készüléket, hadd vigye a Dél-Dél-keletről felkerekedő, leírhatatlan, dehogy! a jó makói vereshagyma szeptemberi másodvirágzásának félreismerhetetlen és általam oly kedvelt illatát hozó szél az ékes maori nyelven felzengő hír-kiáltást a szárnyán; súlyos esőcsepp hullott a felettünk hatalmasan tornyosuló háromszázhetvenezer éves maori bambafenyő alulról harmadik ágáról Asszonyom jobb vállára, majd kisvártatva az előzőhöz hasonló, talán még súlyosabb, már­-már ólmos csepp Asszonykám bal vállára. Aztán bal válláról a jobb vállára, sej-haj, beleszomo­rodtam az immáron úgy látszik, megváltoztathatatlanba! Rángat minket a Sors mind a két kezével! Egyik földrészről a másikra, hotel, taxi, díszvacsora; megszokhatatlan ez számomra! Ne­kem már mindig keserű marad ez a keserű kenyér! Egykedvűen ballagtam szállásomra, befordultam a konyhára, jobbra, mert balra a fürdőszoba volt, megkevertem a fazékban bugyogó levest, a barnásra színeződött, ráncossá főtt kis kezet visszadugtam a fedő alá. Emberpróbáló idők járnak! mondta Sir Winston, már a vacsoránál. Őkegyelmessége nemegyszer kereste fel szerény hajlékun­kat, hogy ebben-abban tanácsomat kikérje, amit szívesen meg is tettem neki.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitbirtokki.blog.hu/api/trackback/id/tr1008475680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása